Niekedy sa zariadenia rýchlej obsluhy volali pohostinstvá. Škoda veru, že sme upustili od názvu a mnoho krát aj od obsahu slova, ktoré by malo byť základným krédom každého zariadenia.
Voľakedy bola na dedine krčma, škola, kostol- to bola celá kultúra prenesená do troch objektov.
Dnes máme všetkého viac. Ale možno chýba pohostinnosť. Tá sa z našich zariadení vytratila. Iste nie zo všetkých- našťastie. Podľa čoho si teda vyberáme miesto na :

kafe

  • Príležitostné posedenie s priateľmi
  • Príležitostné posedenie s rodinou
  • Príležitostné zastavenie sa len tak na pohár džúsu, či kávu

Určujúcimi faktormi sú tieto:

  • Poloha
  • Čistota
  • Personál
  • Kvalita jedál a nápojov
  • Profesionalita manažmentu
  • Reklama
  • Snaha ochutnať a vyskúšať niečo nové

Mám svoju cukráreň, kde si dám šálku kávy preto, že je jej súčasťou aj miestna pražiareň kávy a ponúkajú vždy aj výborné zákusky. Nie je ich veľa druhov no sú famózne.
S priateľmi chodievam na čapované pivo tiež na to isté miesto. Kde vedia čo čapujú. Kde sa mi nestane, že chcem Prazdroj a oni mi povedia že majú iba Plzeň. Hotová katastrofa. Je nešťastím podniku či zariadenia zamestnávať takýchto pracovníkov. Mali by ich minimálne poučiť o ponuke v ich nápojov či jedálnom lístku.

kavárna

Nemalo by sa stať, že pri objednávke personál nemá ani len tušenie, aké sú ingrediencie ponúkaného jedla. Alebo nevedieť aké nápoje má v ponuke a sústavne odbehuje od stola kamsi sa opýtať.
Už pri vstupe by sme mali cítiť, že sme tam hostia vítaní a že majú o nás záujem. Hoci len očným kontaktom a pozdravom, za predpokladu že je ľudí veľa. Nikoho netreba predsa odísť len tak – neobslúženého a navyše nespokojného.
Nepredháňajte sa v ponukách špecialít na tri strany. Stačí pár kvalitných a chutných jedál, čisto prestretý stôl  s džbánom vody a pár domácimi koláčikmi na stole. Keď k tomu pridáte pohostinnosť a fundovanosť personálu- vyhrali ste.