Pero

Pero je  nástroj na zapisovanie a prešlo si cestou vývoja od klinu a kladiva, cez vtáčie brko až do dnešnej podoby. Môže byť vyrobené z rôznych materiálov, plastu, kovu, hliníka vďaka čomu je pero pevné a odolné proti pádom a iným druhom poškodenia. Existujú pera aj zo zlata.Najdrahšie pero na svete bolo vyrobené firmou Montblanc a má hodnotu okolo 2,4 miliónov eur. Na pere je vyše 1500 diamantov. Bolo by pekné jedno vlastniť a chváliť sa svojim priateľom nie? Médium zodpovedné za stopu na papieri je obvykle grafitová tuha alebo atrament.

pero

Perá a moderné technológie

Pero v dnešnej spoločnosti má ošemetné postavenie. Nástupom moderných technológii ako počítačov, mobilov a iných „smart“ technológií, nastala doba kedy vieme spraviť mnoho vecí pomocou jednej škatuľky s plastu. Prostredníctvom týchto technológií vieme vytvoriť napr. firemnú zmluvu, napísať správu známemu, vytvoriť umelecký obraz či dokonca podpísať sa. Mnoho vecí na ktoré sme niekoľko rokov dozadu potrebovali pero alebo iné písacie potreby teraz za nás robia počítače. Prestávame písať všeobecne. Je to dobre? Písanie alebo kreslenie je spojené s naším psychickým rozvojom. Ovplyvňujete to našu kreativitu, zlepšuje pamäť. Je známe, že zapisovaný materiál si vieme lepšie a rýchlejšie zapamätať. To platí ak to robíme ručne. Pri porovnávaní dvoch subjektoch zapisovacích rovnaký materiál sa dokázala vyššia aktivita mozgu u človeka, ktorý tak robil ručne. Písaním a to hlavne beletrie rozvíjame naše myslenie čím vytvárame nové neurónové dráhy v mozgu a tým ho meníme aj z fyzického pohľadu. K tomu ale potrebujeme spoľahlivé pero, ktoré nás nezradí.

podpis

Skrytý význam pera

Okrem samotnej schopnosti písania  sa jemu alebo lepšie povedané človekovi, ktorý ho vlastní a vie s ním písať pripisuje múdrosť, inteligencia. Zoberme si takých biznismenov, ktorý stále pri sebe nosia nejaká to pero určené na podpis dôležitých dokumentov. V minulosti to boli spisovatelia, jazykovedci, vedci, bádatelia, ktorí sô niekedy aj zvečnení na obrazoch.
Aj takýto malý výrobok môže mať hlbší význam aký mu prikladáme a nemali by sme ho odpísať len zato, že je nemoderný. Všetko má svoj význam a dôvod. Dajme hold tomuto výrobku zadovážením si jedného kúsku alebo ho začnime viac používať.