Ak sa máme pozrieť na problematiku šetrenia peňazí, takmer všade sa začína tvrdením, alebo sa aspoň určite spomenie variant, že šetriť sa dá premysleným nakupovaním potravín. Túto teóriu sa síce dočítame i dopočujeme z viacerých strán, v podstatne v navzájom podobnom znení, avšak vieme, že akonáhle vstúpime do obchodného domu, teória ide bokom a nastupuje realita, v ktorej nakoniec aj tak kúpime viac či drahšie potraviny, než sme pôvodne mali v pláne. To je tá sila obchodných domov, či skôr triky predajcov, ktoré nás dostanú a nie sme jediní. Ale aj my, nakupujúci máme rozum, tak si nájdime i my pár šibalskych metód, akými sa nástrahe minúť zbytočne veľa peňazí vyhneme.

banány

•         Klasickým trikom je už stará známa vec, vytvorme si zoznam, čo naozaj kúpiť potrebujeme.
Budeme mať lepší prehľad, nebudeme rozmýšľať nad tým, či sme niečo nezabudli(takéto rozmýšľanie vedie k nákupu zbytočných alternatív) a riaďme sa predovšetkým zoznamom. Ak ho oklamame, tým pádom oklameme len samých seba a svoje predsavzatie.

košík

•         Nakupujme s plným žalúdkom
Pravdepodobne ste už zažili situáciu, v ktorej ste išli nakupovať napríklad cestou z práce, alebo z iného miesta (to je vedľajšie), no cítili ste docela veľký až nepríjemný hlad. Tým pádom sme zrejme rozmýšľali štýlom, že v podstate je nám jedno, čo kúpime, zjedli by sme aj kamene. Tým pádom nenakupujeme rozumom, ale žalúdkom a očami. Zo zúfalstva kúpime viaceré dobroty, avšak po zasýtení prvou potravinou zistíme, že tie ostatné sme viac-menej kúpili zbytočne, nakoľko po zasýtení nám už nejdú na chuť a s plným žalúdkom by sme zrejme uprednostnili niečo iné.

výprodej

•         Akciové letáky si v kľude pozrime, ale nevkladajme do nich veľkú nádej.
Ďalšia situácia, akú ste už asi zažili. Čítame leták a udrie nám do očí výhodná ponuka určitej potraviny. Tak neváhame, prejdeme aj niekoľko kilometrov do konkrétneho obchodu, avšak samozrejme akciové produkty sú už vypredané, alebo akcia už skončila, či produkt vyzerá v skutočnosti akosi menšie a nevýhodnejšie. Ale čo už? Začneme hľadať alternatívy a povieme si, že keď už sme prišli tak nakúpime, no a miesto povedzme dvoch malinoviek (nak ktoré nás leták zlákal) spravíme nákup za 20 eur, z toho možno polovicu utratíme takmer zbytočne.